Remco van Overdijk benoemd tot Country Manager van Kömmerling Nederland 

1 oktober 2024



Kömmerling Nederland kondigt met trots aan dat Remco van Overdijk per 1 oktober 2024 de rol van Country Manager op zich neemt. Hij neemt de leiding over van Henk Sprick, die na een indrukwekkende carrière van 40 jaar, waarin hij een belangrijke rol heeft gespeeld bij het opbouwen en versterken van het merk, zal toewerken naar zijn pensioen. Henk blijft tot en met maart betrokken bij het bedrijf om zijn kennis over te dragen en nieuwe medewerkers in te werken. 

Vertrouwd gezicht 
Remco van Overdijk is al 23 jaar een vertrouwd gezicht binnen de profine Group, het wereldwijde actieve moederbedrijf van Kömmerling NL, en heeft uitgebreide technische kennis van zowel het product als de markt en de klanten. Zijn benoeming tot Country Manager van Kömmerling Nederland is dan ook een logische stap. "Ik kijk ernaar uit om samen met ons team en onze partners verder te bouwen aan een duurzame toekomst voor kunststof kozijnen van Kömmerling in Nederland," aldus Remco. "We zullen ons onder andere richten op het versterken van onze positie in de markt door in te zetten op AI-gestuurde innovaties, duurzaamheid en uitgebreidere ondersteuning voor architecten." 


 
Intensivering samenwerking 
In de afgelopen twee jaar heeft de profine Group een grote stap gezet door het merk Kömmerling te vernieuwen. Ook Nederland heeft zich bij deze vernieuwing aangesloten, wat heeft geresulteerd in een nog sterker merk dat nu breed erkend wordt in Europa en daarbuiten. De intensivering van de samenwerking met andere landen binnen de groep zal voortgezet worden, met een focus op kennisdeling en gezamenlijke groei. Tegelijkertijd neemt Frederik Declercq, de directeur van profine Belux en profine Italia, de rol van Sales Area Manager voor de BENELUX-regio op zich. In deze nieuwe rol zal hij samenwerken met Remco van Overdijk om de strategische koers voor Nederland verder vorm te geven. Deze samenwerking onderstreept de groeiende samenwerking binnen de profine Group en de ambitie om het merk Kömmerling nog sterker te positioneren in Europa en daarbuiten. 

Foto: Frederik Declerq